Politiker och psykotiska människor

I mitt tycke så har de ett par saker gemensamt.
  • De lever i sin egen värld.
  • Att försöka prata med dem är rätt tröstlöst.
  • De mesta som de säger har lite med att göra hur verkligheten ser ut.
Att jag kom att tänka på det beror på en debattartikel som jag läste av Gabriel Wikström. Han har säkert goda intentioner men jag tror inte att det kommer att bli någon förändring i psykvården.
Ibland känner jag att jag borde ta itu med att skriva ett mail till någon politiker och använda mig själv som ett avskräckande exempel. Jag har kostat/kostar samhället en jäkla massa pengar och det är mycket möjligt att det inte hade blivit så om någon hade satt in ordentliga åtgärder när jag var ung. För min egen del så har jag gett upp hoppet men det finns garanterat någon vilsen person som idag är 13-14år och som det inte är försent för. Syftet med mitt liv är kanske att visa hur illa det kan gå?

Kommentarer

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den