Ångest?

Jag vet inte hur många gånger som jag har fått förklarat för mig av läkare och liknande att jag har ångest. Min åsikt är och har alltid varit att jag inte alls har ångest och jag är rätt säker på att själv borde veta om jag har problem med det. Givetvis är det så att det finns tillfällen när jag känner ångest men det händer extremt sällan så något problem är det verkligen inte. Att träffa på älgar i skogen gör absolut att mitt hjärta slår fortare. Men det hänger ihop med att jag har träffat på älgar på 5-10m som lägger öronen bakåt och hotar. I det läget inser man hur stor en älg är. Men jag är inte rädd för att träffa på en älg när jag är ute och går. Anledningen till det är enkel. Det finns ingen mening med att gå och oroa sig för det för jag kan ändå inte styra över var älgarna håller till.

Kommentarer