Dag 27: 5 författare jag rekommenderar

Nu får jag tänka till
  • Karin Alvtegen för att jag är väldigt förtjust i hennes sätt att skapa levande karaktärer i sina böcker.
  • Kepler (jag vet att det är en pseudonym) för att jag tycker att de lyckas skriva på ett sätt som gör att böckerna är spännande till sista sidan.
  • Hjorth &  Rosenfeldt för att jag gillar figuren Sebastian Bergman som är en av huvudkaraktärerna i deras böcker.
  • Selma Lagerlöf, hon har skrivit många fantastiska böcker
  • Arnaldur Indridason även om jag tycker att hans böcker borde läsas i motsatt ordning mot när de kom ut
Ja det är så att jag mest läser deckare. Nu finns det många fler författare som jag gillar men i de flesta fall har jag bara läst en bok av dem. Att rekommendera den författaren då känns lurigt. En bok jag tycker att alla ska läsa är såklart den här =)

Kommentarer

  1. Jag älskar Jo Nesbø's böcker (Nesbö - försvenskat)..! Han håller inte inne med detaljer runt sina mord haha..! Kan varmt rekommendera serien med Harry Hole :)

    Jag gillar även Bodil Malmsten och hennes "dagböcker/loggböcker". Vackra men enkla ord och betraktelser. Hon har ett djup.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade också böckerna om Harry Hole blev dock besviken på Sonen och Huvudjägarna, inte alls lika bra.

      Tror inte att jag har läst något av Bodil Malmsten får nog ta och göra det

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den