Dag 4: Den här veckan

Den här veckan har det rört sig många tankar om liv och död i mitt huvud. Det beror självklart på att äldsta hunden fick somna in. Det gjorde att jag även har funderat en del runt hur det kommer sig att det är en självklarhet att djur ska få ett värdigt slut medan det inte är så noga med människor. En del människor får ligga och förtvina i många år innan de äntligen får somna in och jag är rätt övertygad om att en del nog hade föredragit att få en spruta. Lite underligt kan jag även tycka att det är att jag anses frisk nog att besluta om liv och död för djuren men jag får inte själv välja att dö. Nu skulle jag givetvis aldrig avliva ett djur som var friskt och inte heller kan jag tänka mig att "vår" veterinär skulle göra det. Så det behöver ingen oroa sig för, djuren har jag alltid tagit bättre hand om än mig själv.

Kommentarer