Pengar

Så nu var lite nya böcker reserverade. Förhoppningsvis finns de flesta på närmaste biblioteket annars dröjer det några dagar innan de kommer dit. Eftersom jag ändå ska in för blodprov om en stund så känns det vettigt att ta biblioteket på en gång. Jag är glad över att det bara kostar 100kr för blodprov för på kontot har jag hela 400kr. Nu fattas det inte så många hundralappar igen innan jag får frikort och det är positivt. Jag har pengar på ett sparkonto men det är pengar som ska täcka min begravning eller om det blir kris på annat sätt så det är pengar jag inte rör. Hade gärna haft avsevärt mer pengar på mitt sparkonto men det är svårt att spara så jag ska nog vara nöjd över att ha en bit över 10 000. Jag är glad över att jag alltid har varit hyfsat ekonomisk för det gör att jag varken har skulder eller lån. En sak jag fick inpräntat i huvudet under en hemkunskapslektion för många många år sedan var att om man inte har råd att köpa något kontant så har man inte heller råd att köpa det på avbetalning. Varför det rådet fastnade så ordentligt i huvudet vet jag inte men jag har levt efter det.

Kommentarer