Nytt inlägg

Efter att ha läst Adams bok har jag funderat lite över vad det egentligen är som gör att en del kämpar vidare i livet fast det ibland är så rörigt. Adam har jag som jag nämnt tidigare varit inlåst på psyket samtidigt som. Det innebär med andra ord att han fortfarande har kontakt med psykvården. Sedan har det även funnits andra jag har träffat på psyket som har varit inlåsta från och till under 30år. För mig är det så underligt att dessa människor inte har försökt ta livet av sig. Givetvis är det bra och måste innebära att de ändå är nöjda med sitt liv eller i alla fall delar av det. Jag känner att jag vill förstå vad det är som gör att självmord är otänkbart för en del med psykisk ohälsa. Nu tror jag inte att jag någonsin kommer att förstå det men jag tycker att det är intressant att en del har den spärren oavsett hur dåligt de mår.

Kommentarer

  1. Jag är en av dem som levat i flera år med psykisk ohälsa och dödstankar och som ändå ständigt kommer fram till att jag lika gärna kan leva ut mitt liv.Har ganska mycket tankar kring det valet och skulle kunna skriva längre om det om du vill./Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skriv gärna mer om det för jag vill förstå vad det är som gör att man väljer livet

      Radera
  2. Då ska jag sätta mig ner och formulera mig vid första bästa tillfälle.Är det ok att skicka på mail?/Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir jättebra, tack mail alltoviktigtochviktigt@hotmail.com

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den