Dags att fatta ett beslut

Medan jag målade insåg jag att jag av någon outgrundlig anledning har valt att ge upp min kontroll över mitt eget liv. Jag har satt livet på stand by och låter bara dagarna passera. Det är inte hållbart i längden och för att kunna ändra på det måste jag fatta ett beslut. Det jag har att välja på är döden eller livet. Oavsett vad jag väljer måste jag göra något åt det. Väljer jag livet så är det så enkelt som så att jag helt enkelt får ta tag i det och försöka göra det så bra som möjligt själv. Och väljer jag döden får jag se till att göra det så bra att det inte finns någon återvändo. Det jag vet med säkerhet är att jag inte tänker bli inlåst på psyket igen. Jag vägrar bli en av dem som år ut och år in blir inlagda och gnäller över livet och plötsligt så har ett tiotal år passerat och allt rullar bara på.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den