Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein

Bokomslag Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva (pocket) I boken skriver Ann Heberlein om sitt liv och kampen för att leva. Hon är bipolär typ 2 och hennes liv pendlar mellan ett vanligt mående och perioder när döden känns som det vettigaste alternativet.

Det här är en bok som jag har tänkt att jag ska läsa under ett par år mycket för att jag bara har läst positiva åsikter om den. Efter att nu ha läst den kan jag bara konstatera att jag inte anser att den är läsvärd. Efter ett tag blir det lätt tjatigt att hon nämner så många gånger att hon är snygg, välutbildad och blir kontaktad hela tiden av tidningar, tv och annat. Överlag tyckte jag att boken var högtravande och bitvis kändes det som en avhandling avseende vad olika filosofer anser om självmord. Korta stycken var bra och hennes förtvivlan över livet förmedlas på ett gripande sätt. Tråkigt bara att det inte var med av det i boken för det kändes äkta. Jag kan inte rekommendera den här boken.

Kommentarer