Mer och mer ologisk

Det är tur att naturen i alla fall är hyfsat logisk när jag inte är det. Blir det varmare ute så smälter isen och blir åter till vatten.
Jag har nu fått för mig att det är viktigt att det inte ser så slitet ut inne och ute på huset. Inget fel i det, man ska ta hand om sitt hem. Det ologiska i det hela är att det plötsligt blivit viktigt för mig att golvlisterna, dörrlister osv inte har någon färg bortskavd och att det ser bra ut. Inte för min egen skull utan om jag tar livet av mig och polisen kommer hit så vill jag inte att det ska se ut som om det är slitet och fult överallt. Varför i helvete jag bryr mig om vad människor skulle tycka om golvlisterna efter min död är inte alls vettigt på något sätt. Om någon på fullaste allvar noterar det om de är här för att lämna ett dödsbud så är det rätt konstigt. Fast jag logiskt inser att det är fullständigt virrigt så har jag ändå målat golvlister och dörrlister i hallen.

Kommentarer