Mindre trevligt

Det är att det inom en timme eller liknande kommer att dyka upp en jourläkare hemma hos mig. Anledningen till det är att sambon är orolig för mig,han ringde öppenvården för många timmar sedan. Efter det ringde den ologiska öppenvårdsläkaren Säter och sedan ringde Säter hit. Det var meningen att öppenvårdsläkaren skulle ordna med läkartid alternativt en jourläkare som skulle åka hem hit. Han sa att han skulle göra det men inte helt otippat så sket han i det. Så budskapet från Säter var att min sambo måste ringa en jourläkare och nu ska läkaren då dyka upp här om ett tag och bedöma om jag ska få vårdintyg på mig eller inte. Jag hoppas och satsar på att jag slipper det men får se. Mest irriterad är jag dock på öppenvården, jag får inte skriva ut mig därifrån men senaste gången jag var där var för tre månader sedan och efter det har inget hänt. Läkaren sa då på samtalet att det är viktigt att jag eller sambon hör av oss dit om jag mår sämre och nu när sambon gör det så gör de inget. Finns absolut inget syfte för mig att vara inskriven där

Kommentarer