Får ge dårhuset ett plus

Anledningen till det är att de har börjat med grupper två gånger om dagen. Det handlar om att sitta i grupp och diskutera hur man bryta mönster och lära sig att ställa rimliga krav på sig själv. Förra veckan var det en skötare som sa till mig att det inte var för mig för att jag inte är på samma nivå som de andra patienterna. Det var inget elakt uttalande varken mot mig eller de andra patienterna utan det är så. Igår uppmanade en annan skötare mig att i alla fall prova på en gång och det har jag nu gjort. Första skötaren som känner mig rätt väl hade helt rätt. Gruppövningarna eller vad man ska kalla det för är verkligen inte tillämpliga på mig. Däremot tror jag att andra patienter som är på en annan nivå kan ha stor nytta av det. Därför får dårhuset ett plus för att det nu i alla fall finns någon form av hjälp/terapi

Kommentarer