Förstår det inte

Överlag så skiter jag fullständigt i vad andra människor i byn gör så länge som det inte påverkar mig. Gräsklippning är en sak som inte påverkar mig men ändå kan jag inte låta bli att fundera över närmaste grannen. Jag har aldrig i hela mitt liv sett någon som klipper så långsamt som han gör, hans sambo klipper i ett vettigt tempo. Om det hade handlat om ett äldre par skulle jag ha viss förståelse för att de kanske inte orkar gå så fort med gräsklipparen. Men han är runt 30 och har ett fysiskt arbete så han borde vara i hyfsad form. Om han jobbar lika långsamt så är det ett under att han har arbete. Deras gräsmatta är inte stor och borde ta runt en timme att klippa men när mannen i huset klipper tar det 3-4 timmar. Nu ägnar jag inte min tid åt att övervaka när grannarna klipper sin gräsmatta utan ljudet från gräsklipparen hörs in och ibland är även jag ute och pysslar med något. Jag kan inte låta bli att ställa mig frågan hur man kan klippa sin gräsmatta så fruktansvärt långsamt

Kommentarer

  1. Han kanske vill vara noga och inte få några mistor (små remsor där man missat), fast det låter ju väldigt konstigt att det tar 3-4 ggr så lång tid för honom som för hans fru. Snigel!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den