Givande läkarsamtal

Eller nej det var det ju inte. Mest bara ett jäkla tjat och tydligen hade läkaren upptäckt att jag har gjort självmordsförsök samma datum men olika år. Så givetvis innebär det att det har hänt något tråkigt det datumet tidigare. Att jag förklarar att fallet ej är så lyssnade li i vanlig ordning inte på. Fy vad jag saknar läkare H ibland, han var vettig och lyssnade i alla fall på vad jag sa. Fick veta att läkaren på öppenvården tydligen skickat remiss till någon privat psykolog men det var någon som behandlade en annan form av galenhet än den jag uppvisar så om jag fattar rätt slipper jag bli patient där. Sen var det samma sak som läkarna alltid säger nämligen att de inte vill att jag ska vara här men nu blir jag kvar ett par dagar

Kommentarer

  1. Läkarna verkar ha koll där uppe också, eller inte. :-/ Det är väl klart att de inte vill att du ska vara där, men det är ju som det är. Jag kan iofs hålla med om att det är ett konstigt sammanträffande att det är samma datum men olika år, men det kan ju också vara så att du är i någon cykel som råkar inträffa just kring det datumet varje år, att det inte är saker och känslor du rår över själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag har gjort så många självmordsförsök under åren så det hade nog varit mer otroligt om jag inte hade lyckats pricka samma datum någon gång

      Radera
  2. Säger dom så? Att dom inte vill ha dej där?
    Kramar och hoppas du är hemma snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,så säger läkarna men det är bara logiskt. Jag får ju ingen behandling när jag är här utan det är bara förvaring till någon läkare vågar skriva ut mig. Hade det handlat om att ändra medicinering,ect eller liknande hade nog läkarna sett mer av ett syfte att hålla mig inlåst. Att jag sedan inte kommer riktigt överens med avdelningsläkaren gör min vistelse här ännu mer meningslös

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den