Nä bloggen har inte

blivit en bokblogg men ibland är det lättare att skriva om en bok än att skriva hur jag mår. Oftast är det även mer upplyftande att skriva om en bok.
Jag är fortfarande väldigt trött och behöver ta itu med det givande uppdraget att ringa vårdcentralen och försöka tjata mig till en läkartid eller en telefontid till läkare. Nu tycker jag att det är rätt onödigt med tanke på att jag bara vill ha igenom att de tar ordentliga blodprov och det känns som om det borde kunna ordnas utan att jag tar upp en läkartid. I min värld borde det räcka med att någon sjuksyster på vårdcentralen framför min önskan till en läkare och att han/hon instämmer och beordrar det. Men så lätt lär det inte gå för det är inte mycket som går som jag tycker. Får se om jag orkar ta itu med att försöka resonera med någon på vårdcentralen imorgon. Det är inte vettigt att jag i stort sett måste sova en stund varje dag och inte orkar göra mycket när jag är vaken

Kommentarer

  1. Jo, att få komma och ta blodprov kan vara jäkligt svårt, som om det kostade miljoner för vårdcentralerna att skicka varje enskilt rör till labb. Hoppas att du orkar ringa och bråka på dem, för som du säger är det ju inte vettigt att vara så trött som du är nu.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den