Tillbaka i verkligheten

Jag mår givetvis inte ett dugg bättre och har inga planer på att nu leva ett långt liv. Ett par av skötarna på dårhuset var rätt övertygade om att jag kommer att komma tillbaka dit och så ser verkligheten ut. Antingen hamnar jag i en kista eller så hamnar jag på dårhuset igen. Innan det sker har jag ett par saker att ta itu med. Det är underligt hur det alltid kommer sig att en del saker inte blir gjorda när jag inte är hemma. Nu klandrar jag inte direkt sambon för det för en del saker tror jag inte han ser som behöver bli gjorda och han gör det mesta som behöver bli gjort.

Lite läskigt känns det att ett par av skötarna på dårhuset kommer att läsa boken om mitt liv eftersom det gör att de kommer att veta mer om mig. Samtidigt ska det bli intressant att se vad en av mina favoritskötare tycker om boken. Hon sa att hon skulle ringa mig och berätta det i början av nästa vecka. Får hoppas att de har det lugnt några timmar på dårhuset så hon får möjlighet att göra det. Att hennes åsikt är viktig för mig beror på att det var hon och en till skötare som uppmanade mig att skriva en bok

Kommentarer

  1. Jag visste inte att du skrivit en bok, det låter svårt och duktigt! Självutlämnande också och läskigt att folk ska veta saker om en. Jag har en bekant som tycker att jag ska skriva en bok om min uppväxt, under pseudonym, men min erfarenhet är att sådant alltid kommer fram och jag skulle aldrig riskera att såra min syster. Hon skulle garanterat bryta kontakten med mig för hon har inte alls samma syn på mammas del i jävligheterna som jag har. Sedan mamma dog har hon rosenmålat allt som har med mamma att göra och det går inte att komma till tals med henne.
    Jag tror att det är jättebra om dina favoritskötare får läsa boken, då kanske de kan få insikter som kan hjälpa dig - för jag hoppas att du kan få hjälp så att du vill fortsätta leva. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av anledningarna du tar upp så har jag inte gjort mycket reklam för boken. Jag vill inte att min familj eller folk här i byn ska läsa boken. Den är skriven under pseudonym så det gäller att man vet lite om mig för att förstå att jag skrivit den

      Radera
    2. Jag förstår dig helt och fullt, folk i ens närhet behöver inte veta allt om en och kanske inte håller med om ens syn på saker och ting.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den