Tråk

Regnet bara faller och faller och har så gjort länge nu. En fördel är att jag inte behöver ha dåligt samvete för att jag sitter inne och läser en bok. Nu är det inte direkt någon underhållande bok jag läser utan den känns mer som kurslitteratur. Bitvis riktigt intressant men går inte lika fort att läsa som en deckare så det tar nog någon dag till innan jag har läst ut den. Jag har utökat mitt ordförråd med ett ord/uttryck som förekommer i boken nämligen stjärtgeni. Ett stjärtgeni är en person som inte har medfödd begåvning men ändå har lyckats i livet/skolan genom målmedvetet arbete, suttit på sin häck och pluggat alltså.

Kommentarer

  1. Hahahaha, vilket ord! Dagens fniss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte att det var ett ovanligt bra ord som borde spridas=)

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den