Undra när jag ska bli informerad

Inte helt otippat så har läkaren inte bemödat sig om att prata med mig. Att det beror på tidsbrist köper jag inte eftersom hon tydligen hade tid att ringa min sambo. Det gjorde hon tydligen för att få veta om jag fick komma hem igen och berätta för honom att jag blir utskriven imorgon. Jag är inte alls trött på att puckoläkarna här envisas med att prata med min sambo innan de pratar med mig. Jag är rätt förbannad över att de envisas med att göra så. Det är jag som är patienten och min intelligens är inte så låg att det inte går att prata med mig först och sedan informera anhörig. Blir inte ett dugg förvånad om jag kommer att få sitta och vänta hela dagen imorgon för att få ett utskrivningssamtal. Nu hoppas jag bara att läkare Li inte plötsligt ångrar sig, inte mycket förvånar mig när det gäller henne

Kommentarer

  1. Har sagt det förut men vilket jävla stolpskott till läkare. *arg* Gå över huvudet på en vuxen fullt medveten och dessutom intelligent människa är ju så fel det bara kan bli. Ta hand om dig på utsidan nu, hör du det? Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den