Voodoo docka

I vanlig ordning så ser jag på allt som sker med öppna ögon och analyserar allt enligt Ockhams rakkniv. Så blir det om man har läst en kurs om människor och djurs kognition. För några dagar sedan var jag stel i nacken. Jag tänkte att det skulle gå över men så har det inte blivit utan det har bara blivit värre och värre. Nu har jag så pass ont att jag inte kan böja på nacken och titta ner eller sätta upp håret i en hästsvans för smärtan strålar ut från nacken och ner till min högra axel. Den mest logiska förklaringen till min smärta måste alltså vara att någon har gjort en voodoo docka och satt en nål i nacken på den. Nu finns det inte så många människor som skulle kunna ha tagit något personligt av mig för att göra en riktig voodoo docka. Alltså borde det vara någon på dårhuset och där finns det absolut några personer som inte gillar mig.







Nej, jag är inte så galen att jag tror det här på riktigt men det är en tänkbar förklaring även om den inte är så trolig

Kommentarer

  1. Det var inte jag! Skämt åsido, har du någon antiinflammatorisk gel hemma typ Ipren eller Voltaren? Det brukar funka bra på mig men inte om det sitter ända upp i huvudet såklart, man kan ju inte använda gelen som hårgelé även om det känns som en bra idé när man har ont i håret som man brukar säga. Hoppas att smärtan går över, det är så jäkla drygt när man har så ont att man inte kan röra sig fritt. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har aldrig gel eller sådant hemma, brukar aldrig ha så pass ont att behandling av något slag känns viktigt. Hittade lite av sambons receptbelagda smärtstillande/antiinflammatoriska tabletter så jag provade det. Blev lite bättre i några timmar men inte bra

      Radera
    2. Fasiken att de inte funkade, kanske idé att skaffa någon gel ändå? Den ligger väl inte i vägen även om du inte behöver den mer än den här gången tänker jag. :-) Jag hoppas att du vips blir bättre iaf!

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den