2015-06-30



Funderar fortfarande lite hur läkare Li tänkte när hon ställde en fråga till mig under utskrivningssamtalet igår. Det hon undrade var om jag kommer att vända mig till vc eller öppenvården om jag blir tröttare ändå. Svaret på den frågan är givetvis nej. När jag vände mig till vc fick jag höra att tröttheten berodde på depression eller något endokrinologiskt och jag var nära att få vårdintyg på mig. Och när jag vände mig till öppenvården fick jag vårdintyg på mig. Så det finns inte en chans att jag söker hjälp för trötthet igen eftersom det förefaller som om alla bara vill sätta vårdintyg på mig oavsett vad jag säger.

Det ska även bli intressant att se om öppenvården kommer att höra av sig. När man hamnar på dårhuset informeras nämligen öppenvården om det och när man skrivs ut får även öppenvården veta det. Det skulle nog mest kännas komiskt om öppenvården bokar in mig på någon tid för något syfte för mig att gå dit finns det inte

Kommentarer

  1. Herregud, de verkar ju helt vridna där. Jag håller med dig om att de verkar vilja sätta vårdintyg på dig oavsett vad du gör, om du bröt armen eller fick lunginflammation skulle det väl bli samma sak ändå. *himlar med ögonen*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läkaren på öppenvården motiverade vårdintyget med att det är bättre att jag får vård innan jag blir riktigt dålig. Så mår jag riktigt dåligt får jag vårdintyg på mig och om jag inte mår riktigt dåligt får jag vårdintyg på mig för det är lättare att vårda mig innan jag blir sämre. Känns helt klart som att jag kommer att undvika alla läkare i fortsättningen

      Radera
    2. Och så tror de att folk söker hjälp alls... bra resonemang, verkligen. Försök ringa endokrinologen igen och se om du kan tigga dig till en tid tidigare än september, det kan ju verkligen vara någonting där. Om det är det så skicka en kopia på diagnosen till öppenvården så att de ser att det faktiskt är ett fysiskt fel på dig. Puckon alltså.

      Radera
    3. Är inte pigg på att besöka endokrinologen heller, tanken är att jag ska träffa en ny läkare där. Sist det hände kände sig läkaren tvingad att ringa dårhuset för att försäkra sig om att jag inte behövde få vårdintyg på mig... Då hade jag ändå ett besök planerat på öppenvården någon vecka senare vilket jag även förklarade och att det inte var någon fara för mitt liv.

      Radera
    4. Men vad i HELVETE??? Är det för mycket begärt i dagens vårdcirkus att kunna få hjälp för ett fysiskt problem trots att man är psykiskt... sjuk, belastad, whatever? Min husläkare är iofs idiot hon också, skyller alla mina fysiska problem på biverkningar av psykmedicinerna. Det är förjävligt att man inte ska kunna få rätt hjälp. :-(

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den