Deprimerad?

Nämen vilket givande läkarmöte det var. Jag sökte som sagt till vårdcentralen för att jag är orimligt trött. Det märktes väldigt fort att läkaren hade läst lite i min journal om alla mina vändor till dårhuset. Hon menade nämligen att min trötthet med största sannolikhet inte beror på något fysiskt fel utan att jag är deprimerad. Jag är inte deprimerad utan bara jäkligt trött fysiskt inte psykiskt. Då menade hon att det kan vara något endokrinologiskt och då måste jag vända mig till min läkare i Falun som håller i det. Lite blodprov blev tagna och sedan fick jag informationen att hon ville ringa till Säter och rådgöra med någon av läkarna där som känner mig om jag behövde åka dit. Anledningen till det skulle då vara att hon i journalen sett att jag nyligen gjort ett självmordsförsök och om jag är deprimerad så kanske jag tar livet av mig. Jag tyckte givetvis att det var fullständigt onödigt eftersom jag inte har några självmordsplaner nu och det sa jag även. Hon envisades med att hon måste ringa Säter för annars vågade hon inte släppa iväg mig. Till slut sa jag åt henne att göra det och prata med läkare Le där. Jag visste med säkerhet att läkare Le skulle hålla med mig om att jag inte alls ska till Säter. Och så var det och efter det fick jag lämna vårdcentralen.

Jag börjar uppriktigt bli väldigt trött på läkare som vill skicka mig till Säter när det faktiskt inte finns någon anledning till det. Misstänker att om jag skulle söka vård på vårdcentralen för ett hundbett eller liknande skulle läkaren få det till att jag försökte få hunden/hundarna att ta livet av mig.

Kommentarer

  1. Jävla stolpskott rent ut sagt! *arg* Du vet väl skillnad på fysiskt och psykiskt i din egen kropp? *ännu argare* Vilken tur att Le sade till så att du slapp Säter för att du är trött i kroppen! Det vore ju helt galet stört. Hoppas att blodproven visar något åtminstone.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev uppringd av läkaren igår kväll, mina blodprover var bra så det känns lite värdelöst. Hon tyckte att jag skulle höra av mig till endokrinologen och resonera med min läkare där om vad som kan vara fel.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den