Förutspår att det inte kommer att gå smidigt

Fick kallelse till endokrinologen i Falun idag och jag ska inte dit förrän i september. Orkar inte direkt bry mig om det men tycker att läkarna i Falun borde ha insett att jag inte har recept på medicin så jag klarar mig så länge. Lösningen på det blev att jag skickade ett meddelande på mina vårdkontakter till min vårdcentral och bad läkaren som är ansvarig för mig att skriva ut mer medicin. Nu tror jag inte alls att det kommer att gå så smidigt utan jag lär få ett svar att jag måste kontakta Falun. Och det är verkligen ännu en sak som jag orkar ta itu med

Kommentarer

  1. GAH, sådant driver mig till vansinne när ingen vill ta sitt ansvar och bara GÖRA RÄTT. Vet inte om ni har sammanhållet journalsystem i Dalarna, men om ni har det borde det ju inte vara så jävla svårt för VC att bara skriva ut ett recept som räcker i tre månader tills du ska till Falun. ARGH! Det är verkligen sant som klyschan säger; "Man måste vara frisk för att orka vara sjuk".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det står nog inskrivet i alla mina journaler vilka mediciner jag tar så det ska inte vara något problem. Onekligen kommer det att bli intressant att se om läkaren på dårhuset lyckas få till att jag inte ska kunna få ut så mycket medicin. Sist jag var inlagd pratade hon om att hon skulle se till att jag bara fick ut medicin för någon vecka i taget. Jag hoppas verkligen att det inte blir så, jag kan inte direkt promenera till vårdcentralen om det nu är tänkt att de ska dela medicin åt mig varje vecka. Sen ser jag inte syftet med det heller för en veckas medicin skulle vara rätt farligt för min hälsa om jag nu skulle vilja ta en överdos

      Radera
    2. *suckar* Har ni hemsjukvård i ditt landsting? I så fall skulle de kunna komma hem till dig och dela dosett om de nu envisas med det, men som du säger kan nog en veckas medicin göra rätt mycket skada också och de måste kunna förstå att man kanske inte kan ta sig till en VC eller än mindre ett apotek en gång i fucking veckan!!! Vilken skit.

      Radera
    3. Gissar att det inte finns här men vet inte. Jag har inte fått något svar än från vårdcentralen så får se hur det blir

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den