Förvirrande

Jaha nu kom läkaren in och skrev ut mig. Glad över att få åka hem men att det alltid ska vara så rörigt här att få besked irriterar mig. Avdelningsläkaren Li tjatade även om att min trötthet beror på depression. Så jävla irriterande att ingen jävla läkare lyssnar på vad jag säger. Inte förvånad direkt men det fyller verkligen inget syfte att prata med läkare som aldrig lyssnar på vad jag säger. Hon hade även en del bisarra förslag.
  • Att jag skulle prata med kuratorn på endokrinologen om det finns någon.
  • Att jag skulle träffa öppenvårdsläkaren varannan månad så att han skulle ha koll på om jag blir tröttare.
Nu är det alltså samma öppenvårdsläkare som inte kom på tanken att ta blodprov på mig för 1½ år sedan när jag var ohyggligt trött. Hade han gjort det skulle mitt fel på binjurarna ha upptäckts tidigare.
Hon sa även att hon skulle kontakta vårdcentralen och endokrinologen och säga åt dem att inte skriva ut medicin åt mig. Det i sig är väldigt rubbat eftersom jag riskerar en stroke utan ena medicinen och utan den andra medicinen kommer jag inte upp ur sängen. När hon sa det förklarade jag att jag har medicin hemma som räcker i ett par månader. Jag tror i och för sig att hon inte menade att de inte skulle skriva ut medicin utan att jag skulle få medicinen delad åt mig. Jag hamnade alltså inte på dårhuset nu på grund av något självmordsförsök så jag har inte tagit några överdoser av medicin sedan jag var på dårhuset i maj.

Kommentarer

  1. Kurator på endokrinologen... ursäkta men varför skulle de ha en sådan just där? *kliar mig i huvudet*
    Visst _kan_ extrem trötthet bero på depression, men varför i hela h*vete måste det vara så just för dig? Enkel utväg tycker jag. Har du kollat på ME/CFS? Kolla upp om några andra symptom stämmer in, det _kan_ ju vara en "riktig" sjukdom de inte har hittat än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte heller, känns mest bara väldigt ologiskt att försöka skicka mig till en kurator.
      Har läst om ME/CFS tidigare och tycker inte att det riktigt stämmer. Men jag är ändå övertygad om att jag har något fysiskt fel som påverkar min ork

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den