Lite förvirrande

Jag fick svar från vårdcentralen för en stund sedan och de ordnade med receptförnyelse. Det i sig var inte så förvirrande men jag misstänker att läkaren nog inte tittade så noga i min journal utan mer tittade på läkemedelslistan. Läkaren på dårhuset fick inte som hon ville för jag behöver inte hämta ut medicin för någon vecka i taget. Det mest förvirrande var dock att läkaren valde att skriva ut mycket tabletter. Tidigare så har jag alltid haft så att jag får ut en burk medicin med 100 tabletter, räcker i 25 dagar. Den här läkaren valde dock att skriva ut burkar med 250 tabletter . Lite udda känns det onekligen när det handlar om en medicin som jag tagit överdoser av rätt många gånger vid det här laget och en farlig dos i mitt fall verkar nu vara runt 40 tabletter tack vare att jag även tar en annan medicin som har lite liknande effekt. Av rädslan för att läkaren mot förmodan kommer upptäcka sitt misstag så har jag redan beställt medicin på nätet.

Kommentarer

  1. Såvitt jag vet kan inte läkare ta tillbaka ett recept när det väl är skickat till apoteket, åtminstone kunde en läkare på psyk inte göra det när hon skrivit fel på receptet till min Abilify, hon skrev ut 28 tabletter istället för 56 så hon fick skicka ett recept till på rätt mängd. Jag hoppas att du inte gör något dumt med tabletterna, fast vi aldrig träffats och kanske aldrig gör så bryr jag mig om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Skönt att höra att läkaren inte kan ta tillbaka receptet

      Radera
  2. Håller med "Jenny" här ovan... Gör inget dumt, är du snäll... JAG bryr mig också om dig - och jag gissar att du har människor närmare dig än så, som väldigt gärna vill ha dig kvar... Läkaren kan sätta ut medicinen och då går inte receptet att lösa ut... Hoppas du får en fin midsommar, kompis!
    Btw - dina foton på vattendroppar här ovanför är verkligen jättebra!
    Kram från annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Då håller jag tummarna för att läkaren inte kommer inse det orimliga i att skriva ut ett recept på 250 tabletter x 4.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den