Lyssnar på fiskmåsar

En bunt fiskmåsar för ett jäkla liv ute och jag lyssnar på det. Nu är de flesta på avdelningen ute på promenad men eftersom jag i vanlig ordning inte får gå ut så ligger jag på sängen och latar mig. Jag lyckades undkomma en patient som ville känna på mitt hår och det är det mest positiva som hänt idag. Har aldrig förstått varför folk vill känna på mitt hår. Jag har aldrig känt behovet att känna på någons hår och om det skulle ske skulle jag klassa mig själv som fullblods galning. Kom på en sak som är ännu mer positiv och det är att jag än så länge har kvar mitt rum. Jag hoppas verkligen att jag blir utskriven imorgon för det är rätt drygt här

Kommentarer

  1. Jag kan vilja känna på folks hår om det är fantastiskt vackert, men inte fan gör jag det oombedd och jag frågar inte längre heller - det har jag för mycket vett för. Det är ju inte folks "fel" om de har vackert hår liksom. Skönt att du undkom och hoppas att du blir utskriven i morgon.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den