Övertalad

Hm hur begåvat det är av mig vet jag inte riktigt men nu är en kamera beställd. Det var ett ovanligt bra pris på cyberfoto på Pentax k-3 och efter att ha velat i några dagar fick sambon mig att inse att jag borde köpa en. Något annat än Pentax kommer jag aldrig att ha. Pengar till den kommer från mitt begravningskonto så det får helt enkelt kosta lite mindre att slänga mig i en kista och tända eld på den. Eller så gäller det att sedan sälja kameran och få ut hälften av nypriset på den. Eftersom jag fotar rätt mycket så känns det ändå vettigt att uppgradera mig även om jag inte lever så länge till. Roade mig med att kolla hur många exponeringar min kamera har upplevt och igår var den uppe i 14995. Nu lär den hålla för minst lika många till och jag lär ändå använda den ibland för sälja den kommer jag inte att göra. Min Pentax k-10d har tjänat mig väl och förtjänar lite vila.

Kommentarer

  1. Klart du ska ha en ny kamera, du som fotar så mycket och så bra. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den