Pojken som kallades Det av Dave Pelzer

Bokomslag Pojken som kallades Det (pocket) Det här är boken som skildrar ondskan som Dave blir utsatt för av sin mor medan omgivningen blundar. Någon brist på fantasi lider tyvärr inte hans mor av och han växer upp i ett hem där han inte har något värde.

Det här är en jobbig bok att läsa och jag kände mig illamående när det beskrivs hur hans mor försöker få honom att äta upp innehållet i sin yngre brors blöja. Är man äckelmagad så bör man undvika den här boken. Jag tyckte att det var intressant att läsa boken eftersom jag tidigare läste hans brors bok om hur hans liv blev efter att Dave togs från sin mor.Viktiga böcker som visar att vuxna människor inte får blunda om de misstänker att ett barn utsätts för misshandel.

Kommentarer

  1. Helt fruktansvärd bok, men absolut läsvärd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har flera gånger funderat på hur en förälder kan uppföracsig så. Jag hoppad verkligen att hon har fått sitt straff

      Radera
    2. De är psykopater helt utan känslor, de som gör så, men det är så svårt för vanliga människor med empati att förstå. Det är SJUKT hur folk tittar bort och inte vågar se och säga till, anmäla och pressa på - hellre ett besök för mycket av polis och soc än ett för lite, så ser jag det. Det är en hemsk bok. Det finns en uppföljare också av Dave Pelzer som jag tyvärr inte minns vad den heter.

      Radera
  2. har hört talas om den, men aldrig läst

    sv: åh hade jag inte ens tänkt på :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den