Svåra problem igen

Jag har en enkel filosofi när jag är inlåst och det är att undvika alla skötare jag inte gillar. Ganska enkelt men nu orsakar det mig ett problem. Varje morgon när nattpersonalen går av så informerar de dagpersonalen om vad som hänt under natten vilket gör att det bara är en ur dagpersonalen som är ute på avdelningen. Nu är det då en som jag verkligen inte gillar som är ute på avdelningen och jag skulle vilja duscha. Och då vill jag givetvis ha rena kläder men mina kläder är inlåsta så jag måste be en skötare om det. Nu har jag alltså alternativet att be en skötare som jag inte gillar om det eller vänta och se om det är någon som jag gillar som jobbar. Inte helt lätt beslut. Misstänker även att det blir byte till ett fyra rum för mig idag. Igår var vi 17 här på avdelningen var det är 12 platser och jag tror att det kom in ny/nya patienter i natt

Kommentarer

  1. Jag tycker att det är stört att ha fyrarum för psykpatienter över huvud taget. Jag hoppas att du hittar någon skötare som du gillar så att du kan få ut dina kläder och att dagen blir uthärdlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte några fyrarum här egentligen men eftersom det alltid överbelagt så blir enkelrum till dubbelrum och i dubbelrummen får 3-4 pers bo. Något rum är nog tänkt för tre men det är alltid fyra där

      Radera
  2. Idioter, när ska landstingen/regeringen fatta att de behöver i princip fördubbla antalet psykvårdsplatser?? *arg*

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kommer de nog aldrig inse. Här på avdelningen är det nu två äldre 70+ patienter i rullstol och det känns inte riktigt som rätt plats för de båda. Borde finnas en avd för äldre patienter som även har fysiska fel

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den