Val

Att leva handlar om att fatta beslut och när man slutar göra det ger man makten till någon annan. Jag har börjat irritera mig på att det är så många som av någon anledning har tagit på sig offerkoftan. Det du styr över är ditt eget liv och du väljer vad du vill göra med det. Att slösa bort sig liv på att bara gnälla gör inget bättre. Acceptera hur ditt liv ser ut eller gör något åt det om du inte trivs. Det kommer aldrig att dyka upp någon fe som magiskt ordnar allt som du tycker är fel.

Man får gnälla, gråta och skrika men det ändrar inget och att bara ägna sig åt det är slöseri med tid

Kommentarer

  1. Jag gnäller av bara fan ibland men jag försöker att göra så gott jag kan, det finns vissa saker jag inte kan styra över (som sömnen) och då känner jag mig maktlös men jag tycker personligen att det är skillnad på det och att, som du säger, ta på sig offerkoftan. Jag har en sådan person på min vänlista på FB, vi har varit vänner irl sedan 1994 men han har utvecklats (eller tillbakavecklats) till en egoistisk gnällig skitstövel med en gigantisk offerkofta och han vill verkligen inte ha hjälp ens när den erbjuds, för då skulle han ju inte kunna gnälla. Jag har varit nära att ta bort honom från min lista flera gånger men han har uppenbarligen slutat gnälla offentligt. Jag är inte ensam om att störa mig på honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du förstår helt hur jag menar. Jag gnäller som bekant en del men jag tänker inte vara ett offer för mitt liv

      Radera
    2. Väldigt bra uttryckt "vara ett offer för mitt liv". Jättebra formulering!

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den