Vilken verklighet lever de i egentligen?

Det tillhör vanligheten att jag funderar över vad det är för konstig verklighet politiker lever i. Jag gissar att deras verklighetsuppfattning är så rubbad beroende av att de själva har löner som de verkligen inte förtjänar och mest umgås med andra som har samma förutsättningar. Har man pengar blir det mesta lättare för behöver man vård är det bara att öppna sin egen plånbok och då har man nog inte mycket förståelse för andra som inte har samma förutsättningar. När man dock på fullaste allvar påstår att kultur kan få människor med psykisk ohälsa att må bättre tvivlar jag på att man har träffat så många som lider av det. Ibland är det nog bättre om folk som inte förstår tiger. Jag tror då personligen att personer med psykisk ohälsa föredrar om deras närmaste öppenvårdsmottagningar inte läggs ner men nu är jag då inte miljöpartist. Allt tok går att läsa här  . Anledningen till tokerierna är då att SD i mina ögon faktiskt har kommit med vettiga förslag på hur landstinget ska spara pengar. Nu kan jag då förstå varför de andra partierna inte uppskattar deras förslag eftersom det innebär att de vill minska dagens ekonomiska stöd till partierna i landstinget och om det finns något som politiker är duktiga på är att se till att de själva får pengar.

Det enda vettiga i mitt tycke är att låta invånarna i dalarna välja vad som är viktigast och personligen så tror jag att de flesta väljer sjukvård före kultur.

Kommentarer