Flickan under gatan av Roslund & Hellström

 Ewert Grens har fullt upp med olösta fall och vill absolut inte få några fler att utreda. En morgon när han i vanlig ordning lyssnar på Siw Malmkvist ringer telefonen och det är vakthavande vid ledningscentralen. 43 barn av okänt ursprung har hittats i Stockholm och nu måste någon ta reda på var de kommer ifrån och varför de har blivit lämnade. Bara ett par timmar senare ringer vakthavande åter igen och nu beror det på att en död kvinna har hittats i en kulvert på S:t Görans sjukhus.

Jag gillar Roslund & Hellströms böcker och den här var inget undantag. Alla deras böcker ger en glimt av en verklighet som jag aldrig har upplevt och som jag hoppas slippa. Att blanda verkliga människoöden och händelser med fiktion och få det att passa ihop är de riktigt duktiga på. Det är en läsvärd bok och allt är inte som man tror.

Boken går att köpa på Adlibris

Kommentarer

  1. Argh! Det finns så många böcker, framför allt deckare, som jag får tips om och skulle vilja läsa men så blir det aldrig av eftersom jag läser så lite och sporadiskt. Jag borde skriva en lista, du tipsar om så många intressanta böcker tycker jag. Tack! :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den