För korta shorts

Det är bara att konstatera att jag måste bli av med ytterligare några cm för att komma i vettiga shorts. Att köpa nya i en storlek som passar har jag inga planer på för det skulle kännas som slöseri med pengar. Så länge som jag bara lufsar runt i trädgården duger det bra med lite för korta shorts. Det finns en del saker att ta itu med i trädgården men fysiskt så orkar jag inte så det får helt enkelt se ut som det gör.

Jag känner fortfarande att det är lite av ett hån att läkarna anser att min trötthet beror på depression. Vid det här laget känner jag mig själv rätt bra så det hade varit trevligt om någon läkare lyssnade på mig. När jag har varit deprimerad tidigare så har jag inte velat göra något, nu vill jag göra saker men orkar inte fysiskt. För mig så är det då självklart att det inte är en depression men eftersom jag inte är läkare/psykiater så vet jag tydligen inte så mycket. Jag pratade lite med sambon igår om att enda sättet att få läkarna att lyssna kanske är att jag börjar gå på antidepressiva igen och då kan visa att det inte hjälper ett dugg. Nu är det inget jag direkt är pigg på och sedan är det voxra som läkarna tjatar om att jag borde ta. Nu har jag då redan provat voxra tre gånger eller något liknande och den har inte hjälpt mig alls. Sedan känns det även lite tokigt att läkarna anser att jag ska ta en medicin som har som biverkning att man kan få högre blodtryck, jag äter blodtrycksmedicin för att jag utan den kan riskera att få en stroke. Sambon var inte alls positiv till att jag skulle börja ta någon antideppmedicin igen eftersom han inte heller anser att jag är deprimerad. Sen känns det även som om risken är stor att när läkarna inser att medicinen inte hjälper mig kommer de bara att föreslå någon annan medicin.Tänk så mycket lättare allt skulle bli om jag skulle kunna få träffa en vettig läkare/psykiater som lyssnar

Kommentarer

  1. En del läkare vill gärna tro att det finns mediciner som hjälper alla men så är det ju inte. Det finns ju iofs många antideppmediciner men läkarna verkar ha snöat in på Voxra när det gäller dig, trots att den inte funkar. Puckon. Skulle det hjälpa om sambon gick med dig till läkaren tror du, så att han säger samma sak som du när det gäller ditt mående? Då kanske läkaren lyssnar lite bättre, du är ju "bara" psyksjuk så dig behöver de ju inte lyssna på. Ärkepuckon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har provat många mediciner genom åren. De jag kommer ihåg på rak arm är cipramil, Zoloft, Fontex, Abilify, Voxra, Venlafaxin. Så det är nog bara under det senaste året läkarna har snöat in på voxra. Jag tycker inte att någon medicin har hjälpt så jag ser verkligen inget syfte med det och jag har provat alla i några månader

      Radera
    2. Jag förstår verkligen att du inte är sugen på att pröva någon annan medicin då, verkligen! En del bara _ska_ tuta i en mediciner. :-|

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den