Fråga Alice av anonym

Bokomslag Fråga Alice : en sann historia (häftad) Det är en dagbok av en 15årig anonym tjej i USA. I boken får man följa hennes vanliga liv som under bokens gång börjar kretsa mer och mer kring droger.

Jag är utan tvekan egentligen lite för gammal för den här boken men tyckte att det kunde vara intressant att läsa den ändå.  Om jag ska försöka bortse från det så tycker jag att den var helt okej. Ibland kände jag att den som har skrivit boken har utlämnat för mycket för att den verkligen ska gripa tag. Jag ser det som en omöjlighet att man kan uppleva en del av sakerna som författaren har upplevt och sedan bara fortsätta som om inget skett. Det här kan nog vara en lämplig bok att läsa i skolan när man går på mellanstadiet eller början av högstadiet och använda den som diskussionsunderlag när det gäller droger

Kommentarer