Galen människa=konstiga växter

Jag börjar onekligen fundera på om det finns något underligt samband. I år har nämligen en del av växterna i trädgården sett lite konstiga ut. Givetvis finns det bildbevis. Så här har de flesta syrenerna sett ut.
I alla år så har vi haft röd/rosa pioner och vita. En buske slog ut för några dagar sedan och de är varken vita eller mörkt rosa/röda utan de ser ut så här.
Antingen så har min galenskap smittat av sig på växterna eller så kan det vara så att vädret här har varit så konstigt att det påverkat växterna

Kommentarer

  1. Vilka ljusa syrener, vad underligt! De kanske är utspädda efter allt regn - nej skämt åsido, jag vet inte men det borde vara något med vädret om de inte varit så konstiga förut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske inte syns så bra i bilden men själva blomman är konstig, blommorna är i små klungor och mitt i allt är det blad

      Radera
    2. Ja just det, nu ser jag när du påpekar det! Bladen ser inte ut som de syrener vi har här nere iofs så det skulle ju kunna vara en dialektal skillnad om man säger så, men det ser ju lite underligt ut måste jag säga. Det brukar ju vara längre blomstänglar och så enbart blommor på dem.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den