Nämen en ny chans att få vårdintyg

Det var min reaktion när jag öppnade ett vitt kuvert. Öppenvården har nämligen bokat in ett läkarsamtal åt mig i Augusti. Lite tveksam till om jag verkligen tänker ta mig dit, hinner fundera i några veckor. Känslan jag har är inte helt otippat att risken finns att han skriver vårdintyg på mig igen. Nu sticker jag inte under stol med att läkarna har agerat helt korrekt de flesta gånger som jag har fått vårdintyg på mig. Så jag gnäller absolut inte över alla gånger som jag har blivit fraktad till dårhuset. Sista vändan var dock helt onödig och beror nog mer på allt som står i min journal istället för att beslutet grundade sig på min form för dagen.

Kommentarer

  1. Tänkte du vet ju att jag bott på evagården. Jag flyttade strax innan du flytta in men var och besökte en gång och tog en kaffe där. (Var inte utskriven än. Som utskriven kommer jag nog aldrig tillbaka för att ens hälsa på.) men jag undrar om du minns det? Vet att du bloggar anonymt också och det respekterar jag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ett svagt minne att någon kom dit men kan tyvärr inte minnas mer än det. Var rätt förbannad över att vara där och jag orkade inte vara social. Lika bra att jag ber om ursäkt om jag var otrevlig mot dig

      Radera
  2. Jag tycker ändå att du ska gå på läkarsamtalet, för risken verkar ju finnas att de skickar polisen att hämta dig till Säter om du uteblir också, så lite "damned if you do damned if you don't". Vilken skit, jag förstår att du tvekar men jag tycker att du ska gå dit och plåga dig igenom det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får se hur jag gör. Hade det handlat om en tid den här veckan hade jag utan tvekan avbokat

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den