Så mycket vettiga tankar har jag kanske inte när jag är trött

Men ändå dyker olika funderingar upp. När jag var ute med djuren kom jag att börja fundera över psykvården. Som bekant så är det många som gnäller över den, jag är inget undantag. Samtidigt så är det så att pengar inte växer på träd och pengarna som psykvården får räcker bevisligen inte till alla. Är det då fel att de med lättast besvär eller de med barn får mer hjälp? Jag tycker nog inte det för ska man se det ur ett stort perspektiv så är det bättre att rädda fler lätta fall än ett fåtal svåra. Och har man barn så påverkar måendet dem i stor utsträckning och får inte föräldrarna hjälp lär även barnen på sikt behöva hjälp och då blir det ännu dyrare. Känslan jag har är att patienterna som klassas som svåra/besvärliga enbart får ordentligt med hjälp om någon läkare/psykiater verkligen strider för dem och som bekant så finns det inte allt för många sådana.
Kanske inte allt för vettiga funderingar men jag är för trött för vettiga tankar

Kommentarer