Tänk om jag är knäpp? av Christina Gustavson

Att jag väljer att läsa en bok med denna titeln Tänk om jag är knäpp? : Om ångest, panik, fobier och tvångstankar av Christina Gustavson kan kanske verka lite underligt eftersom jag vet svaret på frågan. Anledningen att jag valde att läsa den var för att bättre förstå vad ångest är. Lite lyckades kanske boken med det men jag är lite tveksam. Det är en bok som är skriven på ett sätt som gör att den inte går ner på djupet. I första hand så är det nog en bra bok att läsa om man inte vet något alls om ångest, panik, fobier och tvångstankar. Jag kan tänka mig att den skulle vara bra att läsa för anhöriga och i en del fall vårdpersonal som skulle behöva mer kunskap. Lite för mycket upprepningar som gränsar till tjat i boken gör att jag inte riktigt uppskattade den.

Bra att läsa om man inte har läst något tidigare om ångest och liknande men har man läst något tidigare så är inte det här rätt bok. Ett plus är att den är väldigt lättläst så även om man inte läser så mycket så är det nog inga problem att läsa boken.

Kommentarer