Tänker de göra ett konstverk av min mosade kropp

Fjärilen har inget med något att göra.
Min helt logiska fundering har att göra med upplevelser under en promenad för en stund sedan. Det är ett kulturjippo i en/flera byar längre bort och för att ta sig dit måste folket passera den här byn. Tydligen så är det väldigt stressigt att hinna dit och uppleva kulturen för flertalet bilar passerade mig för nära och för fort. Bor alltså på landet så vi har inga trottoarer utan man måste gå på vägen. Det fick mig att fundera över om det kan vara så att det är en del konstnärer som kör här och kanske är på jakt efter nya material att göra konstverk av. När de då ser mig tänker de kanske att man kan göra något spännande med min mosade kropp. Det känns nämligen som den mest logiska anledningen till att de kör för fort och nära. Borde kanske ta och stoppa någon bil och fråga men jag tror inte att någon kommer att erkänna och det skulle nog leda till att jag får prata med en läkare om mina tankar. Och det slutar aldrig bra så jag får nog hålla mina funderingar för mig själv.

Kommentarer

  1. Folk som kör bil är ganska ofta inte kloka, åtminstone upplever man det så som gångtrafikant - fast jag och Tyra (och hunden) var ju tvungna att gå längs en motorled utan vägren ungefär 1,2 km i måndags, då var faktiskt bilförarna väldigt hänsynsfulla och tog ut avstånd så gott det gick till oss - till och med över heldraget. Jag var hemskt tacksam och förvånad, trodde att de bara skulle blåsa förbi i 100 knyck (det är 80 på vägen). Det finns undantag för allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är 50 genom byn och det är inte många som håller den hastigheten. Nu bryr jag mig inte så mycket om folk kör fort men de kan fan i mig passerar på ett ordentligt avstånd när det inte är möte och fri sikt

      Radera
  2. Är det "kultur i 10-milaskogen"?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den