Tar gärna emot tips

Överlevde promenaden fast myggen gjorde sitt bästa för att ta livet av mig. Efter det har jag bara suttit och ätit kanelkaka och druckit kaffe medan jag läst Den felande länken. Sista delen i trilogin om Walter Gröhn och Jonna de Brugge. Den här boken var lite svagare än de andra två och tog lite längre tid på sig att bli intressant. Med det sagt så är det ändå en väldigt läsvärd trilogi och jag har reserverat den fristående fortsättningen, Pianostämmaren. Får ta och försöka hitta lite fler böcker som jag känner för att läsa. Lika bra att reservera en bunt så finns det garanterat några inne på biblioteket i alla fall. Jag hade velat läsa lite mer självbiografiska böcker men jag har svårt att hitta några som jag vill läsa. Tar gärna emot tips på böcker, läser i stort sett allt utom chick lit för det är verkligen inget som tilltalar mig

Kommentarer

  1. En må-bra-bok
    Tunnelseende - Keith Lowe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typiskt, den finns inte på biblioteket här. Får försöka höra om det går att få fjärrlån på den om jag lyckas komma ihåg

      Radera
  2. Jag gillar inte Jan Guillou som person för det mesta (ibland säger han bra saker iofs, men även en blind höna och allt sådant), men jag gillar de flesta av hans böcker. Jag har "Mellan rött och svart" hemma, jag ser fram mot att läsa den. http://www.adlibris.com/se/bok/mellan-rott-och-svart-9789175790268

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara läst Ondskan av honom och blev inte så förtjust i den men får kanske ge honom en ny chans

      Radera
    2. Jag tyckte inte att "Ondskan" var särskilt bra jag heller, kanske för att miljön är så främmande för mig. Med sina böcker om Carl Hamilton och Arn tar han sig ju historiska och politiska friheter men jag tycker ändå att de är jättebra eftersom jag har en fäbless för spioner, vapen och historia. Fråga mig inte hur det går ihop eftersom jag är grymt anti-vapen egentligen. Om du gillar fantasy så är Neil Gaiman överlägsen tycker jag, en del av hans böcker finns översatta tror jag men annars kan du ju läsa på engelska. Rekommenderar Neverwhere starkt. Självbiografier är jag askass på att läsa, de kan vara jätteintressanta men jag har svårt att komma in i dem och som du har skrivit någon gång så blir berättelserna ibland lite för osannolika så att man förlorar respekten för författaren och berättelsen. Det beror naturligtvis på om det handlar om någon kändis eller någon annan mer normal person, kändisar kan ju ha gjort i princip vad som helst men då har jag istället svårt att relatera och förstå hur man kan göra saker som de gjort, om man är normalt funtad. Jag är nog lite för kritisk och dömande för att ha något riktigt utbyte av självbiografiska böcker, om jag inte känner personen som skrivit den. Jag har ett par bekanta som skrivit självbiografiska böcker och det är då väldigt intressant att läsa om världen utifrån deras synvinkel.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den