50%

Nästa vecka har jag att se fram emot ett besök på öppenvården. Hur det kommer att gå vet jag inte riktigt men det börjar kännas som om det alltid är 50% chans att mina läkarbesök slutar med vårdintyg oavsett vad jag säger. Nu är det nog inte riktigt så illa men det är så det känns. Det gör att jag känner mig lite lockad att dyka upp till mötet med en bibel i handen och läsa lite ur den och förklara att Kristus har tagit bort mina onda tankar. Det skulle helt enkelt vara rätt intressant att se hur läkaren skulle reagera på det. Som jag ser det finns det två sätt han skulle kunna reagera på. Ena sättet skulle vara att han skulle se det som positivt att jag inte längre har självmordstankar och jag skulle slippa öppenvården. Det andra sättet han skulle kunna reagera skulle vara lite mer negativt, han skulle nämligen kunna tolka mitt beteende som om jag var psykotisk och att få sprutor i häcken är ju inte så kul. Lutar helt enkelt åt att jag får försöka vara vettig på ett normalt sätt.

Kommentarer

  1. Jag hoppas verkligen inte att du får vårdintyg på dig, du får väl ljuga och säga att du inte är trött. Lycka till. <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den