...

Idag var det svårt att skriva något vettigt eller mindre vettigt. Får ta och skylla på myggan som väckte mig runt fem. Innan jag hade fått död på den var jag klarvaken så jag klev upp. Jag borde ta och klippa klart gräsmattan, orkade inte ta hela igår så jag har en bit kvar. Frågan är bara om någon i byn skulle kunna ta illa upp av att jag gör det. Det är söndag och vår gräsklippare låter för jäkligt. Jag brukar aldrig tänka på vilken dag de närmaste grannarna klipper sina gräsmattor, någon gång borde jag kanske reflektera över om de gör det på söndagar. Enda ljuden som hörs nu i byn är någon bil som kör på vägen, en tupp som galer och svalor som skriker. Rätt tyst med andra ord.

Kommentarer

  1. De kanske går i kyrkan på söndagar och har det som vilodag. :D Fast 05 kanske är i tidigaste laget oavsett dag. Hoppas att du orkar/orkade/bestämde dig för att klippa klart gräsmattan i dag, skönt att ha det gjort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 5 hade jag aldrig börjat klippa=) Runt 12 tyckte jag mig höra en grästrimmer så då beslutade jag mig för att det var okej att dra igång gräsklipparen

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den