Det gick att bli ännu tröttare

Efter två timmars promenad så känner jag mig inte direkt piggare.En fördel med att vara trött är att även om jag hade velat så finns det inte en chans att jag skulle orka ta livet av mig. Skulle jag försöka ta en överdos skulle det bara sluta med att jag somnade och att gå ut i skogen och hänga mig är på tok för jobbigt. Så därför kommer jag att överleva även den här dagen. Utan tvekan är det så att jag längtar rätt mycket efter att få sova för evigt men då är det för evigt och än har jag saker att göra.

Kommentarer

  1. Jag önskar att du ville och orkade gå tillbaka till endokrinologen, eller till en läkare som kan våga utreda dig fysiskt och inte psykiskt. *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska till endokrinologen i slutet av veckan som kommer. Nu tror jag inte att det kommer att leda till något för det är en ny läkare igen. Och blir det som det brukar kommer hon att prata om att jag har försökt ta livet av mig tidigare, att mitt kaliumvärde är bra, att mitt blodtryck är bra och att allt är så bra. Om jag orkar ta itu med att förklara att jag är fruktansvärt yr, trött och har ont i kroppen gissar jag att jag får höra att det beror på att jag är deprimerad. Får jag höra något sådant igen kommer jag att bara promenera iväg.

      Radera
  2. Jag klandrar dig inte för det, att du blir förbannad. Det är ju FAN rent ut sagt, att man inte kan vara sjuk både fysiskt och psykiskt. Min husläkare menar ju att alla mina fysiska problem är biverkningar av psykmedicinerna, oavsett vad som händer. Med vissa saker kan hon ha rätt, men inte mina magproblem. De beror på någonting annat, vad vet jag inte men så är det. Det är helt obegripligt att så många läkare inte vill göra sitt bästa för sina patienter. Varför väljer man ett yrke om man inte är intresserad av det? *arg*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ju tycka att läkare borde lyssna på sina patienter. Det är ändå patienten som känner sig själv bäst. Nu kan jag förstå om läkare inte lyssnar så noga på patienter som hela tiden söker vård men när patienten bevisligen inte söker läkare hela tiden så bör de lyssna

      Radera
    2. Det har du helt rätt i.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den