Hur korkade är människor?

Inte första gången jag funderar på det och det lär knappast bli sista. Det som är fullständigt logiskt för mig och självklart är bevisligen inte det för andra.
Om jag beslutar mig för att jag vill gå en kurs så är det ett par punkter jag funderar kring
  • Vad finns det för utbud?
  • Vilken utbildning har kursledaren?
  • Vilka meriter har kursledaren?
  • Finns det någon som säger något bra/dåligt om kursledaren?
  • Är det en prisvärd kurs?
  • Tror jag att det är en kurs som passar mig?
  • Tror jag att kursledaren kan lära mig något?
Om jag då hittar en kurs och kursledaren inte presenterar någon information om sin utbildning på hemsidan, inte kan visa på några meriter överhuvudtaget och hemsidan mest är fylld med meningslösa floskler och några bilder från en kurs den tidigare har varit kursledare för. Så skulle det inte på något sätt locka mig att ge mina pengar till den personen och gå en kurs men bisarrt nog finns det folk som gör det. Varför i helvete tänker inte folk ett steg längre?

Inte helt otippat så handlar det om en som håller i hundkurser i min närhet och bara för att man kallar sig för instruktör så innebär det inte att man har kunskapen som krävs. Ska jag dock se något positivt med det hela så fick personens hemsida mig att skratta lite, det var nog den mest meningslösa och konstigt formulerade text jag någonsin läst. Hur någon kan tro att personen besitter någon kunskap efter att ha läst den texten övergår mitt förstånd.

Kommentarer

  1. Jag och Majjie från AoH pratade om det bara för ett par dagar sedan, att kreti och pleti får lov att hålla hundkurser och frihet att förstöra hur många hundar och ägare som helst, helt utan regler eller lagar. Så jäkla kasst, och tyvärr är ju inte alla så kunniga att de genomskådar floskler och kan se bortom konstiga citat och termer och då riskerar man hela sin relation och framtid med hunden. Jag blir så arg på folk som ska sko sig på andra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan bara inte förstå varför man inte kollar upp instruktören först. Finns väl ingen jävel som lämnar in sin bil till en mekaniker som kan visa lite bilder på bilar han lagat, inte har någon utbildning, kör själv en bil som fungerar lite då och då och pratar bara i allmänna termer som inte låter rätt

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den