I brist på något bättre att göra

Eller så var det kanske vettigt. I vanlig ordning så vet jag inte. Som bekant så hatar jag fortfarande facebook och tvivlar på att mina känslor någonsin kommer att ändra sig. Google+ är jag däremot inte lika negativ mot. Därför blev det så att jag skapade en profil för bloggen och den hittar man här. Om någon vet om någon bra grupp där om psykisk ohälsa, böcker eller något annat tar jag gärna emot tips. Jag satsar på att fortsätta hålla mig hyfsat anonym så jag kommer inte avslöja mer där än vad jag gör här

Kommentarer

  1. Det är så roligt vad man fäster sig vid, jag känner precis tvärtom när det gäller Facebook och Google+. MEN... jag gick bara med i Facebook för att jag hade tråkigt och jag visste att vissa av mina nära AoH-vänner var medlemmar. Sedan dess har jag haft mycket glädje av FB och hittat nya och nygamla vänner, men det tror jag säkert att man kan göra med Google+ också, jag är medlem men inte alls aktiv utan har stängt av allt som går så att säga - jag har ju ett Google-konto och det tänker jag inte radera, mycket för att det blir jäkligt knepigt att kommentera i vissa bloggar, men annars så nej. FB-grupper verkar i mångt och mycket vara en massa drama och skitsnack, jag är medlem i tre stycken varav två är från AoH och där hålls ändå en god ton.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft mitt facebookkonto sedan 2007 tror jag. I perioder så har jag varit aktiv i rasgrupper och liknande men jag har aldrig riktigt gillat upplägget ändå. Sen blev jag lite trött på folk från mitt förflutna som söker kontakt, folk jag inte alls vill ha kontakt med och vägrar förstå det. Därför gillar jag en anonym Google+ profil, ingen jävel kan hitta den genom att googla på mitt namn

      Radera
    2. Det är väldigt bra! Jag fick (kände mig tvungen) att ändra mitt FB-namn häromveckan när en bekant som bloggar fick hatkommentarer och jag försvarade henne, det skulle jag inte ha gjort. Man _kan_ ju ha ett fake-namn på FB också, jag vet flera som har det och är supernöjda med det. Men, jag tror att Google+ är mycket bättre för de som känner som du. :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den