Kvinnan på tåget av Paula Hawkins

Eftersom jag har läst så mycket positivt om Kvinnan på tåget så såg jag fram emot att läsa den.

Varje dag tar Rachel tåget, de i hennes närhet tror att hon bara åker till jobbet precis som hon har gjort en längre tid. Sanningen är att Rachel förlorade jobbet på grund av sitt drickande för några månader sedan men hon kan inte med att berätta det för sin omgivning. Under sina tågresor tittar hon ut på husen som tåget passerar och det är särskilt ett hus hon tittar lite extra på. I det huset bor det ett ungt par och hon vänjer sig vid att se de båda och hittar på namn åt dem. En dag får hon veta att kvinnan i det unga paret har försvunnit och hon kan inte släppa det.


Det här är en bok som man bara läser och sidorna virvlar förbi. Jag ville veta hur allt hängde ihop mycket tack vare att karaktärerna är intressanta och att det händer en hel del saker. Utan tvekan en bok jag kan rekommendera att läsa men det är nog inte en bok jag kommer att minnas någon längre tid.
Kvinnan på tåget går att köpa på Adlibris och Bokus

Kommentarer

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den