Lika meningslöst som alltid

Det gav lika mycket som det alltid brukar göra att träffa läkaren. Han tyckte att jag såg piggare ut vilket var min plan. Kom inte dit i enbart svarta kläder och hade sminkat mig. Han undrade vad jag tyckte om att jag hamnade på dårhuset senast vi träffades och jag förklarade att det var lika meningslöst som alltid. Och så fick jag veta att i fortsättningen måste jag åka 10 mil för att träffa en psykiater och det lär jag ju göra... Det enda positiva var att jag inte fick vårdintyg på mig. Så jag får fortsätta vara fri till jag gör något tokigt

Kommentarer

  1. Ska de lägga ner där du bor alltså? Jävla skitsjukvård! Jag skulle inte heller åka 10 mil om det kändes meningslöst, troligen inte ens om det kändes lite meningsfullt. Livsviktigt, jo i så fall - men bara då. Skönt att du inte fick vårdintyg på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte lägga ner helt men från och med nästa vecka kommer det enbart att finnas sjuksköterskor på mottagningen. En mottagning några mil bort ska läggas ner helt i oktober så patienterna där är det tänkt ska behöva åka mer än 10 mil för att träffa läkare. Det lär resultera i att den psykiatriska vården här fungerar enligt naturligt urval principen. Jag tror att det kommer att bli en kraftig ökning av självmord för det finns inte många som mår psykiskt dåligt som orkar ta sig 10-14(?) mil för att få träffa en psykiater. Det finns inte en chans på jorden att jag kommer att åka 10mil

      Radera
    2. Det är ju helt och hållet vansinne att göra på det sättet. :-( Jävla politikersvin rent ut sagt.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den