Nycklar

Idag var inte mitt mål att hitta några nycklar men jag visste att det tidigare hade funnits en bunt var vi promenerade. Eftersom mitt mål inte var att fota nycklar så hade jag inga stövlar på mig utan tog joggingskor...

Även om jag är väldigt nyfiken på vad det kan vara för sort så har jag gränser och jag hoppar inte ner i myrmark med joggingskor på fötterna. Så det fick bli bilder på avstånd istället.
På vägen hem såg jag lite blommor i diket och de var lite lättare att fota. Min gissning är att de är Jungfru Marie nycklar.

Om jag har fel så är det bara att rätta mig. Mina kunskaper när det gäller växter och insekter kan i bästa fall beskrivas som bristande. Men vad saker heter känns inte så viktigt är de vackra fotar jag dem och så är det bra med det.

Kommentarer

  1. Jag kan ännu mindre än du om naturen, de ser ut som Jungfru Marie för mig också så vi kanske har rätt trots allt? De är supervackra.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den