Tankar

Gräset blev klippt och kameran fick komma ut. Insåg att det inte har blivit mycket bilder på senaste tiden, har till och med varit för trött för att fota. Någon gång ikväll dyker sambon upp så från och med imorgon blir det vettig mat igen.
Jag funderar en del runt mitt liv och hur det blev så här och varför jag inte är villig att lägga tid och energi på att förändra det. Med mitt liv så syftar jag på mitt mående och mina självmordsförsök. Jag är van att slita häcken av mig för saker jag vill och därför känns det underligt att jag inte är villig att lägga energi på mitt mående. Det handlar inte om att jag inte tror att jag förtjänar att må bättre utan det handlar nog mer om att jag har slutat bry mig.

Kommentarer

  1. Jag vet självklart inte hur det är med dig men jag vet ett par som uppenbarligen har varit för rädda för att komma ur "må-dåligt-bubblan" för att de inte vet vad som väntar och för att de vet att det kommer att bli skitsvårt och jävligt jobbigt. Nu verkar du inte vara den rädda typen men en osäkerhet kan ju ändå finnas där och man (jag alltså) trivs bäst med det man känner till och är van vid. Bara en fundering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har funderat på samma sak men kom fram till att det inte är så. Jag tror att det är skillnad om man har haft kontinuerlig kontakt med psykiatrin och fått bekräftelse på så sätt och lite fastnat i det. Min identitet är inte byggd genom mitt psykiska mående och jag tror inte att någon bekant här hade en aning om min historia och hur jag mådde innan jag hamnade på dårhuset 2013. Jag hade ändå ett uppehåll på ca 10år från allt inom psykiatri. Om jag inte hade haft det hade det nog varit en annan sak för då hade jag inte vetat något om hur det är att ha ett vanligt eller i alla fall hyfsat vanligt liv och då tror jag att det är lättare att låta rädslan styra

      Radera
  2. Det håller jag med dig helt om, att det är lätt att fastna i sin sjukdom.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den