Vit ljung och en läst bok

Jag kunde inte låta bli att ta en bild på en en buske ljung som udda nog var vit.
Jag har aldrig sett vit ljung tidigare men efter att ha googlat lite så är det tydligen så att ljungen ibland är vit.
Under dagen så har jag även läst ut Box 21 av Roslund & Hellström. Huvudpersonen i boken är i vanlig ordning Ewert Grens och i den här boken kretsar berättelsen runt en kvinna som är offer för trafficking och en narkoman. En av dem hämnas på en person som har ansvaret för att deras liv har blivit som det är och för den andra leder en olycka till att personen avlider. Ewert Grens blir även tvingad att ta ställning till om det viktigaste är att skydda de levande från information eller om det är viktigast att låta de döda berätta sin historia.
Inte den bästa boken jag läst av Roslund & Hellström men rätt intressant och spännande.

Box 21 går att köpa på Adlibris

Kommentarer

  1. Jag har heller aldrig sett vit ljung tidigare, då har jag lärt mig något nytt. Den är ju jättevacker, det blir exotiskt. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den