Extremsport?

Väldigt otippat så visade det sig att det var en vettig läkare, det händer inte allt för ofta. Några udda frågor fick jag dock efter att hon hade lyssnat på mina lungor och hjärta. Hon undrade nämligen om jag ägnade mig åt extremsport. Jag är då 35år, halvfet och röker så svaret på den frågan är nej. Fick även frågan om jag har haft feber och infektion/inflammation i kroppen nyligen. Gissar att hon hörde något som var skumt. Jag tog upp att jag är väldigt trött i kroppen och inte har någon kraft i musklerna och för första gången fick jag inte höra att det beror på depression. Första läkaren som lyssnar på vad jag säger och hon blev fundersam på om jag har något autoimmun sjukdom. Kan vara så att min kropp av någon anledning angriper mina muskler. Det blev så att en sjuksköterska fick ta några rör blod och så får jag veta resultatet när det är analyserat. Visar det något så har jag god lust att trycka ner resultatet i halsen på läkaren på vårdcentralen och läkare Li på dårhuset.

Givetvis så blev det även frågor om hur självmordsbenägen jag är och jag ljög friskt och försökte få henne att förstå att det var länge sedan jag var inlagd. Jag märkte att hon inte riktigt trodde på mig och underligt nog så höll hon inte med mig om att det var länge sedan jag var inlagd. Så länge sedan är det ju inte men det skadar aldrig att försöka få läkare att tro att 2mån är lång tid. Hon får ytterligare ett plus för att hon faktiskt hade läst rätt mycket ur min journal och den är då inte kort. Jag bad henne skriva ut recept så det ska bli intressant att se om läkare Li på dårhuset har fått läkarna att sluta med att skriva ut stora mängder åt mig eller inte. Jag tror inte det

Kommentarer

  1. Oj vad härligt att hon lyssnade på dig!! *tummen upp* Hoppas att hon hittar något som är fixbart för _något_ är det ju uppenbarligen. Hurra för bra läkare! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev riktigt förvånad att hon lyssnade och genast kollade upp min fysiska diagnos kunde förklara det men så var det ej. Jag hoppas verkligen att det är något som går att fixa lätt och det skulle vara en lättnad om blodproven visar något

      Radera
  2. Härligt att du fick en bra läkare denna gång:) :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart då man lyckas träffa en läkare som inte bara ser de psykiska sjukdomarna som orsak till de problem man har. Jag är ju också under utredning om jag har nån inflammation/autoimmun sjukdom. Det om inte annat får en ju att orka kämpa liite till.
    Kram till dig och jag hoppas att de hittar nåt som de kan göra något åt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den