Kom igen nu


Det är inte ofta som jag lägger pengar på mig själv. Det beror givetvis på mitt tradiga tänkande att jag ändå inte ska leva så länge till så varför ska jag slösa pengar. Nu har jag beslutat mig för att skita i det tankesättet. Vill jag ha något som jag har råd med så kommer jag att köpa det. Hinner jag använda prylen en vecka så är det bra. Att sluta leva innan jag har tagit mitt sista andetag är bara korkat. Tänker givetvis inte röra mitt begravningskonto, någon gräns får det allt vara. Därför kontaktade jag en säljare av ett objektiv som jag vill ha, det är äldre och manuellt så det passar i min prisklass. Och nu väntar jag bara på att säljaren ska höra av sig så jag vet att objektivet finns kvar och om han kan tänka sig att skicka det.

Kommentarer

  1. Jag tycker att det är sunt tänkande av dig och det gör mig glad att du tänker så i stället för hur du tänkte innan. Hoppas att objektivet finns kvar så att du får köpa det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är nog lite sundare. Men jag har ändå inga planer på att leva för evigt och mina begravningspengar kommer jag inte att röra. Säljaren har inte hört av sig än så jag misstänker att det är kört. Men men det kommer att dyka upp något annat

      Radera
    2. Suck, jag undrar alltid varför det är så svårt för folk att höra av sig och säga "nej, varan finns inte kvar". Det tar ju inte ens en minut att skicka iväg ett sådant mail, det kan man väl bjuda på tycker jag. *sur*

      Radera
    3. Håller helt med dig. Jag ger säljaren idag också och har han inte hört av sig under dagen så räknar jag det som kört

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den